Αλήθειες για το Τσάι

Το τσάι επηρεάζει την απορρόφηση του σιδήρου;

Παρά το γεγονός ότι έχουν διατυπωθεί ανησυχίες σχετικά με την κατανάλωση του σιδήρου, οι υφιστάμενες έρευνες και διατροφικές γνώσεις δείχνουν ότι το τσάι δεν είναι πιθανό να προκαλέσει κίνδυνο για την υγεία σε άτομα που ακολουθούν το δυτικό τύπου διαιτολόγιο.

Ο σίδηρος στις τροφές υπάρχει σε δύο μορφές.  Το  αιμικό σίδηρο (που προέρχεται από ζώα) και το μη-αιμικό σίδηρο (που βρίσκεται στα φυτά). Ο οργανισμός απορροφά καλύτερα το  αιμικό σίδηρο  από το μη-αιμικό. Μεταξύ 15-35% του αιμικού σιδήρου απορροφάται, ενώ μόνο το 2-20% απορροφάται από μη- αιμικό σίδηρο.

Ορισμένα συστατικά στα δημητριακά, φρούτα και λαχανικά, καθώς και οι πολυφαινόλες του τσαγιού, φαίνεται ότι μειώνουν τη διαθεσιμότητα του σιδήρου στο σώμα. Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει ότι το τσάι μειώνει την απορρόφηση του σιδήρου μόνο όταν καταναλώνεται ταυτόχρονα με τρόφιμα που περιέχουν μη-αιμικό σίδηρο. Το τσάι μεταξύ των γευμάτων δεν έχει καμία επίδραση στην απορρόφηση του σιδήρου.

Επιπλέον, η ικανότητα των πολυφαινολών στο τσάι να μειώνουν την απορρόφηση του σιδήρου ακυρώνεται από την παρουσία των άλλων διατροφικών συστατικών όπως το ασκορβικό οξύ (που είναι γνωστό ότι αυξάνει την απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου) και το γάλα.

Σελίδα: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30