Αλήθειες για το Τσάι

Είναι τα αντιοξειδωτικά στο πράσινο και στο μαύρο τσάι τα ίδια;

Θεωρήθηκε μέχρι σχετικά πρόσφατα ότι το πράσινο τσάι ήταν πιο αποτελεσματικό ως αντιοξειδωτικό και ότι οι κατεχίνες ήταν το μόνο αντιοξειδωτικό συστατικό που είχαν ευεργετικές ιδιότητες. Είναι πλέον γνωστό ότι οι ουσίες θεοφλαβινες και θεαρουβιγίνες που παράγονται από τον πολυμερισμό των οξειδωμένων κατεχινών κατά το στάδιο της ζύμωσης του μαύρου τσαγιού είναι εξίσου αποτελεσματικά αντιοξειδωτικά (Leung et al, 2001).

Οι κατεχίνες που υπάρχουν στο πράσινο τσάι είναι:

Ως ποσοστό % του ξηρού βάρους

Επικατεχίνη 1 – 3%
Επικατεχίνη  gallate   3 – 6%
Epigallocatechin 3 – 6%
Επιγαλλοκατεχίνη 9 -13%
Κατεχίνη 1 – 2%
Gallocatechin 3 – 4%

Κατά τη διάρκεια της παρασκευής του μαύρου τσαγιού οι κατεχίνες  οξειδώνονται και πολυμερίζονται όπως για παράδειγμα:

Επικατεχίνη + Eπιγαλλοκατεχίνη + Οξυγόνο -> Τειοφλαβίνη

Οι κατεχίνες σε ζεύγη όπως εμφανίζονται στο μαύρο τσάι τώρα είναι γνωστό ότι είναι εξίσου αποτελεσματικά αντιοξειδωτικά. Το σώμα παράγει ελεύθερες ρίζες (FRS) υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Οι καρκινογόνες ουσίες και η ακτινοβολία από το περιβάλλον διευκολύνουν το σχηματισμό των ελεύθερων ριζών.  Αυτές οι ελεύθερες ρίζες  μέσα στο σώμα προκαλούν οξειδωτικές αλλαγές στο DNA .  Οι αλλαγές στο DNA δημιουργούν κίνδυνο για καρκίνο. Οι ελεύθερες ρίζες αναστέλλονται και καταστρέφονται από τα αντιοξειδωτικά στο τσάι, τόσο στο πράσινο όσο και στο μαύρο.

Το πράσινο και το μαύρο τσάι προέρχονται από το φύτο Camellia Sinensis. Το πράσινο τσάι δεν έχει υποστεί ζύμωση, μαραίνεται αμέσως μετά το μάζεμα του, και διατηρεί ένα πιο ανοιχτό χρώμα και γεύση. Το μαύρο τσάι έχει τη υποστεί φυσική ζύμωση και στη συνέχεια  αποξηρανθεί, με αποτέλεσμα ένα πιο σκούρο χρώμα των φύλλων.

Σελίδα: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30