Αλήθειες για το Τσάι

Πόση καφεΐνη θεωρείται ασφαλής;

Ο Οδηγός Τροφίμων για την υγιεινή διατροφή συνιστά την κατανάλωση καφεΐνης σε μέτριες ποσότητες. Σύμφωνα με τα σημερινά αποτελέσματα, για τους περισσότερους ανθρώπους η πρόσληψη καφεΐνης μέχρι 400-450 mg ημερησίως δεν αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου ή υπέρτασης και δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στην εγκυμοσύνη ή στο έμβρυο. Αυτό το επίπεδο της καφεΐνης είναι ισοδύναμο με περίπου 10 έως 12 φλιτζάνια ( των 170 ml) του τσαγιού την ημέρα.

Όπως εξήγησε ο καθηγητής T. W. Wickremanayake (PhD Πανεπιστημίου της Γλασκώβης),  η φαρμακολογικά δραστική δόση καφεΐνης είναι 200 ​​mg και η οξεία θανατηφόρος δόση είναι περίπου 10.000 mg.  Αυτοί που πίνουν περισσότερα από 5 φλιτζάνια καφέ ή 9 φλυτζάνια του τσαγιού βασικά καταναλώνουν το 5% της θανατηφόρου δόσης.  Ο χρόνος αποβολής της μισής καταναλωθείσας καφεΐνης είναι περίπου 3 ώρες. Αποβάλλεται γρήγορα στα ούρα ως Μεθύλιο και Ουρικό οξύ.

Ο Καθηγητής Wickramanayake αναφέρει επίσης τα εξής: “Υπάρχει μια θετική συσχέτιση μεταξύ εμφράγματος του μυοκαρδίου και βαριάς κατανάλωσης καφέ, ενώ ο συσχετισμός μεταξύ του εμφράγματος  μυοκαρδίου και της βαριάς κατανάλωσης τσαγιού είναι αρνητική! Σε πειράματα που έγιναν σε αρουραίους και κουνέλια φάνηκε ότι όταν τρέφονταν με συγκεκριμένες δίαιτες, η καφεΐνη αυξάνει τη συγκέντρωση λιπιδίων στον σώμα δημιουργώντας σε μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνιση της αθηροσκλήρωσης. Ο χωρίς καφεΐνη καφές (decaffeinated)  δεν έχει την ίδια δράση. Το δε τσάι έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Παρόμοια αποτελέσματα έχουν αναφερθεί σε μια μελέτη σε ανθρώπους με χωρίς καρδιακές παθήσεις.  Ρώσοι επιστήμονες απέδειξαν ότι η συστηματική κατανάλωση τσαγιού βελτίωσε την κατάσταση των αθηρωματικών ασθενών. Οι υποτιθέμενες αρνητικές επιδράσεις της καφεΐνης φαίνεται να αποβάλλονται από το τσάι, είτε με την τροποποίηση της δράσης του από άλλα συστατικά, ή από την αντίπαλη δράση κάποιων αντι-αθηρωματικών συστατικών.

Σελίδα: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30