21 Χρόνια Dilmah


Λέγεται ότι όταν η εργασία, η δέσμευση και η ευχαρίστηση γίνονται «ένα», τότε μπορεί κανείς να φτάσει τόσο βαθιά όσο εκεί που αρχίζει το πάθος και τότε τίποτα δεν είναι αδύνατο. Ο πατέρας μας, ο Merrill J. Fernando, αποδίδει την αλήθεια πίσω από αυτή την πεποίθηση του, όπου το Τσάι της Κεϋλάνης, η Ηθική, η Δικαιοσύνη, και η οικογένειά του ήταν, για περίπου 60 χρόνια, το επίκεντρο της δέσμευσης και της ικανοποίησής του. Ο Πατέρας μας αφιέρωσε τη ζωή του στο τσάι και κατάφερε να αλλάξει την τύχη της βιομηχανίας. Στη δεκαετία του 1950, λίγο μετά την αποικιοκρατία στην Κεϋλάνη, κατάλαβε ότι η συνεχιζόμενη οικονομική μορφή της αποικιοκρατίας στη χώρα του θα εμποδίσει σοβαρά τις πιθανότητες ανάπτυξης. Ο αγώνας του εναντίον των εκμεταλλευτών του συστήματος απαιτούσε εξαιρετικό θάρρος και αποφασιστικότητα, και διήρκησε πάνω από τρεις δεκαετίες. Αυτή η προσπάθεια τελικά οδήγησε στη γέννηση της Dilmah.

Το όραμα του πατέρα μας ήταν το τσάι που καλλιεργείται, διαλέγεται και επιδέξια επεξεργάζεται  στην Κεϋλάνη να συσκευάζεται στην πηγή του, και να παραδίδεται ολόφρεσκο στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο. Αυτό φαίνεται πολύ λογικό σήμερα, αλλά το 1950 ήταν μια διαφορετική εποχή  Τσαγιού. Το τσάι που παραγόταν στην Κεϋλάνη έφθανε «χύμα» στο Λονδίνο, και εκεί δημοπρατούνταν σε Ευρωπαίους, Άγγλους και Αμερικάνους συσκευαστές.  Αυτές ήταν κυρίως μια ομάδα μεγάλων εταιρειών, που ήρθαν για να κυριαρχήσουν στην κατηγορία τσάι,  υποβιβάζοντας την Κεϋλάνη (τώρα ονομάζεται Σρι Λάνκα) στον περιορισμένο ρόλο του προμηθευτή των πρώτων υλών ,στερώντας την παραγωγό χώρα από όλα τα οφέλη της συσκευασίας και του εμπορίου. Υπό αυτές τις συνθήκες, η βιομηχανία τσαγιού της Κεϋλάνης και των εργαζομένων της, όλο και περισσότερο κατέληγε στα χέρια των ξένων εταιριών οι οποίες παροτρύνονταν  κατά κύριο λόγο από το κέρδος.

Το λανσάρισμα της Dilmah στην αγορά άλλαξε όλα τα δεδομένα. Για πρώτη φορά ένας παραγωγός είχε την ευκαιρία της επαφής με τον καταναλωτή, χωρίς την άσκοπη εμπλοκή του μεσάζοντα – έμπορος και συσκευαστής – και του κέρδους του. Για τους καταναλωτές του τσαγιού αυτό σήμαινε πιο αυθεντικά, πιο φρέσκα και καλύτερης ποιότητας τσάγια.  Για τους παραγωγούς τσαγιού και της προβληματικής βιομηχανίας της Κεϋλάνης αυτό σήμαινε ένα λαμπρότερο μέλλον με την εξασφάλιση ενός δίκαιου μεριδίου της τιμής που καταβάλλεται από τους καταναλωτές, αλλά και τη δυνατότητα ανάπτυξης μέσω του θεμιτού και ηθικού εμπορίου. Είκοσι ένα χρόνια αργότερα, οι μεγάλες εταιρείες εξακολουθούν να κυριαρχούν σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα η Dilmah έχει επικρατήσει ενάντια στους γίγαντες που επιβιώνουν για αιώνες και άνοιξε το δρόμο και για άλλες μάρκες παραγωγών. Η Dilmah έχει εκπληρώσει την υπόσχεση που ο Πατέρας μας έδωσε τη δεκαετία του 1950, και αυτό έχει αλλάξει τις ζωές των χιλιάδων μη προνομιούχων ανθρώπων στη βιομηχανία τσαγιού και την ευρύτερη κοινότητα της Σρι Λάνκα.

Την 21η επέτειο της Dilmah, επαναλαμβάνουμε τη δέσμευσή μας για τις αξίες με βάση τις οποίες ο πατέρας μας ίδρυσε τη Dilmah. Συμμεριζόμαστε την υπόσχεσή του να κάνει την επιχείρησή μας ένα ζήτημα υπηρεσίας προς τον άνθρωπο και δεσμευόμαστε να τηρήσουμε  τους πέντε πυλώνες της Dilmah.  Κυρίως, σας ευχαριστούμε για την επιλογή Dilmah.  Έχετε βοηθήσει στο  να γίνει πραγματικότητα το όνειρο του Πατέρα μας. Με αυτό τον τρόπο έχετε υποστηρίξει την πίστη του στη δύναμη της λήψης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών με πυρήνα την προσφορά στον άνθρωπο και την κοινότητα και έχετε βοηθήσει να αλλάξει η ζωή των χιλιάδων μη προνομιούχων ανθρώπων.

Dilhan & Malik

Οι Dilhan και Malik είναι οι – νεότερος και μεγαλύτερος – γιοί  του ιδρυτή της Dilmah Merrill J. Fernnado, από τα ονόματα των οποίων έπλασε τη μάρκα Dilmah.